1. Merujuk kepada teori 4 kuadron perniagaan, apakah kategori pekerjaan bagi individu yang bekerja untuk pekerjaan?
a. Majikan (Employer)
b. Bekerja sendiri (Self-employed)
c. Pemilik Syarikat (Busines Owner)
d. Pelabur (Investor)
2. Aset merupakan alat yang membantu untuk menjana pendapatan. Contoh aset bagi seorang pemandu ialah __________
a. Rumah
b. Telefon pintar
c. Insurans
d. Bahan api
3. Pengurusan kewangan yang baik adalah merujuk kepada ______________
a. Aset sama dengan liabiliti
b. Aset kurang daripada liabiliti
c. Aset melebihi daripada liability
d. Tiada liabiliti sama sekali
4. En. Ravi mempunya rekod kewangan yang menunjukkan jumlah perbelanjaan lebih tinggi daripada jumlah pendapatan, sarankan tindakan yang sesuai bagi meningkatkan pendapatan En. Ravi?
a. Naikkan tambang sehingga 10%
b. Melalui jalan yang jauh bagi meningkatkan tambang
c. Mengambil penumpang melebihi had yang ditetapkan
d. Menambah kekerapan perjalanan jaraj jauh seperti KLIA atau
luar kawasan
5. Apakah sistem teknologi terkini yang digunakan dalam industri teksi?
a. Sistem kupon
b. Sistem tanpa bayaran tunai
c. Sistem aplikasi dan navigasi
d. Sistem memilih penumpang
6. Berikan definasi “e-hailing”?
a. Proses menempah kenderaan atau sebarang bentuk pengangkutan melalui aplikasi mudah ahli atau
mobile Apps
b. Proses pembaharuan permit teksi melalui komputer atau telefon pintar
c. Proses pemeriksaan berkala oleh PUSPAKOM
d. Proses pembayaran daripada penumpang kepada pemandu teksi
7. Apakah definasi sistem navigasi GPS?
a. Proses menempah kenderaan atau sebarang bentuk pengangkutan
b. Menentukan kedudukan satu atau lebih alat penerima di bumi yang menerima dan mengenalisis
hantaran satelit bagi menentukan lokasi penghantarnya
c. Membantu pengguna menyemak dan mengesahkan stgatus pemandu sebelum memulakan
perjalanan
d. Perisian aplikasi yang direka di telefon pintar
8. Salah satu kelebihan menggunakan navigasi GPS ialah ______________.
a. Panduan memilih laluan yang cepat dan dekat
b. Panduan memilih laluan yang lebih baik
c. Panduan memilih penumpang yang popular
d. Panduan memilih laluan yang popular
9. Pilih kebaikan-kebaikan aplikasi meterOn yang TEPAT
i. Salah satu kaedah pembayaran;
ii. Pengesahan pemandu;
iii. Anggaran tambang;
iv. Penilaian pemandu
a. i sahaja
b. i dan ii
c. ii, iii dan iv
d. Semua di atas
10. Berikan cara memilih laluan yang baik:
a. Melalui papan tanda jalan
b. Melalui pengalaman sendiri
c. Melalui pengalaman pemandu teksi lain
d. Melalui pengalaman pusat panggilan teksi
11. Pilih cara memilih laluan yang SALAH:
a. Pilihan penumpang
b. Pusat maklumat pelancong c. Pengalaman sendiri
d. Aplikasi telefon pintar
12. Untuk panduan memilih laluan yang paling cepat dan dekat, ________ telefon pintar boleh digunakan.
a. Aplikasi
b. Model terkini
c. Peranti
d. Alat bebas tangan
13. Nyatakan kriteria umum yang harus dimiliki oleh pemandu pelancongan
i. Kemas
ii. Berpewatakan baik
iii. Mempunyai rekod perkhidmatan yang baik
iv. Berpengalaman di dalam industri pentadbiran
a. i dan iv
b. i, ii dan iii
c. ii, iii dan iv
d. Semua di atas
14. Ucapan _____________ sering digunakan untuk mengalu-alukan kedatangan pelanggan/pelancong di sesuatu tempat.
a. Selamat malam
b. Selamat jalan
c. Selamat pulang
d. Selamat datang
15. Berikut merupakan ucapan yang sesuai setelah penumpang menggunakan perkhidmatan teksi dan e-hailing KECUALI ___________
a. Jumpa lagi
b. Terima kasih
c. Apa khabar?
d. Jaga diri
16. Pilih situasi yang TIDAK menggambarkan perkhidmatan khidmat pelanggan baik:
a. Memberi salam atau ucapan “selamat pagi, selamat tengahari atau petang” apabila mengambil penumpang
b. Ungkapan semula destinasi yang diminta penumpang dengan cadangan jalan yang dituju
c. Tidak senyum dan bercakap kasar dengan penumpang
d. Sentiasa senyum dan mesra kepoadsa penumpang
17. En. Ali menerima banyak aduan negatif terhadap perkhidmatan menyebabkan pendapatan beliau terjejas. Berikan faktor mengapa berlaku:
a. Layanan mesra dan bersopan santun
b. Kenderaan yang kotor dan berbau busuk
c. Baju dan penampilan beliau yang bersih
d. Permanduan yang cermat
18. Dalam memenuhi kehendak penumpang, prinsip SMS adalah singkatan bagi :
a. Salam, Mesra, Sederhana
b. Selesa, Mesra, Selamat
c. Senyum, Mesra, Selamat
d. Selamat, Mesra, Salam
19. Berikut adalah perkara-perkara yang perlu dilakukan oleh pemandu bagi memandu kehendak penumpang menerusi elemen SELESA dalam prinsip SMS iaitu kenderaan perlu berada dalam keadaan baik KECUALI _____________
a. Memastikan penyaman udara berfungsi
b. Memastikan kenderaan dalam keadaan bersih
c. Memastikan kenderaan sentiasa kemas
d. Merokok semasa memberikan perkhidmatan
20. Apakah yang dimaksudkan dengan tanggapan pertama yang baik dalam elemen MESRA mengikut prinsip SMS?
a. Pandangan mata yang pertama di antara poemandu dan penumpang
b. Perbualan mesra di awal 10 minit perkenalan
c. Pemandu yang sentiasa senyum, ramah dan sedia membantu penumpang
d. Pemandu mengetahui selok jalan di bandar-bandar utama
21. Pilih kenyataan BETUL mengenai pemanduan berhemah berdasarkan prinsip SMS
i. Ikut peraturan jalan raya;
ii. Kenderaan diselenggara dengan baik; iii. Mengetahui jalan-jalan utama;
iv. Berhati-hati semasa memandu
a. iii dan iv
b. ii, iii dan iv
c. i, ii dan iv
d. Semua di atas
22. Sebagai pemandu, bagaimana sesuatu perkara itu diucapkan adalah penting dan ini disokong pula oleh _____________ yang baik dan positif.
a. Bahasa kebangsaan b. Bahasa badan
c. Bahasa ibunda
d. Bahasa antarabangsa
23. 3V di dalam kemahiran berkomunikasi adalah ______________
a. Verbal, Value, Vokal
b. Verbal, Vokal, Visual
c. Visual, Visi, Value
d. Visi, Vokal, Verbal
24. Apakah panggilan formal bagi penumpang wanita?
a. Encik
b. Kakak
c. Cik atau Puan
d. Datin
25. Pilih prinsip komunikasi yang menyokong 3 elemen komunikasi yang berkaitan.
i. Berbual topik sensitif;
ii. Memandu secara kasar;
iii. Peramah;
iv. Profesional semasa pemanduan;
a. i dan ii
b. i dan iii
c. ii dan iv
d. iii dan iv
26. Pilih perbualan yang salah di antara pemandu teksi dan penumpang
a. Apa khabar tuan/puan?
b. Tuan/puan sudah makan?
c. Apa pendapat tuan/puan mengenai politik negara?
d. Tuan/puan hendak ke mana?
27. Singkatan yang digunakan sebagai rujukan untuk berkomunikasi dengan penumpang ialah ______________
a. SALAM MESRA
b. SALAM Perkenalan
c. SALAM 1 Malaysia
d. SALAM MULIA
28. Cara melayan penumpang dengan baik ialah dengan sentiasa ____________
a. Senyum
b. Ketawa
c. Bersentuhan
d. Berjenaka
29. Di dalam teori SALAM MESRA, perkataan MESRA adalah berkenaan bahasa badan. Bagaimanakah cara pemandu memandang penumpang ketika berkomunikasi?
a. Pemandu perlu menoleh ke belakang untuk berkomunikasi
b. Pemandu hanya perlu berkomukasi tanpa melihat muka penumpang
c. Pemandu boleh pandang cermin pandang belakang sekali sekala berinteraksi
d. Pemandu hanya dibenarkan berkomunikasi apabila kenderaan keadaan berhenti
30. Apakah yang dimaksudkan dengan penumpang sukar?
a. Penumpang yang menghadapi kesukaran untuk menaiki kenderaan
b. Penumpang yang sukar untuk bertutur
c. Penumpang yang memberi masalah sikap kepada pemandu teksi
d. Tiada istilah penumpang sukar
31. Amat penting bagi pemandu sentiasa tenang dan ___________ keadaan yang ditimbulkan oleh penumpang sukar.
a. Menagwal nada suara
b. Mengawal kemarahan
c. Mengawasi pemanduan
d. Menagwal kelajuan
32. Sekiranya berlaku apa-apa situasi yang tidak diingini, pemandu hendaklah memberi penerangan berkenaan situasi sebenar dan _____________
a. Jangan salahkan penumpangan atau syarikat b. Salahkan kesesakn lalu lintas
c. Salahkan pihak berkuasa
d. Jangan slahkan keadaan cuaca
33. Pilih cara berdepan dengan penumpang sukar;
a. Tinggikan suara lebih kuat daripada penumpang b. Suruh penumpang diam serta merta
c. Marah semula kepada penumpang
d. Tenang dan mengawal marah
34. Sekiranya pemandu diancam keselamatan oleh penumpang, langkah yang perlu diambil oleh ____________
a. Berhentikan kenderaan serta merta
b. Segara dapatkan bantuan daripada polis
c. Kawal perasaan marah
d. Turunkan penumpang dengan segera
35. O.K.U adalah singkatan bagi ______________________
a. Orang kurang upaya
b. Orang kurang usaha
c. Orang keistimewaan upaya
d. Orang kelaziman upaya
36. Prinsip S.A.N.T.U.N adalah merujuk kepada _________________
a. Selamat, Arahan, Naik, tolong, Utama, Nasihat
b. Selesa, Amalan, Naik, Tolong, Utama, Nasihat
c. Selesa, Amalan, Nasihat, Terima, utama, Naik
d. Selamat, Arahan, Nasihat, terima, usaha, Naik
37. Berikut langkah-langkah mengenali OKU yang menggunakan kerusi roda KECUALI _________________
a. Lipat kerusi rosak dan masukkan ke bonet (Belakang kereta dengan cermat)
b. Pimpin penumpang sehingga duduk selesa di atas kerusi roda
c. Apabila sampai, buka kerusi roda dahulu
d. Membiarkan penumpang masuk sendiri ke dalam kenderaan tanpa bantuan
38.
⚫ Bukakan pintu kenderaan
⚫ Apabila membawa penumpang OKU jenis ini, benarkan mereka memegang siku atau bahu
andabagi memudahkanpergerakan mereka dan pemandu
⚫ Pastikan penumpang masuk dan duduk selesa
⚫ Sentiasa bertanyakan keselesaan penumpang. Gunakan pedekatan “approach, ask, and assist”
semasa memberikan perkhidmatan kepada penumpang OKU ini
Berdasarkan di atas, ianya adalah sesuai bagi langkah-langkah memberikan perkhidmatan kepada mereka yang mempunyai?
a. Kurang Upaya Fizikal
b. Kurang Upaya Penglihatan c. Kurang Upaya pendengaran d. Kurang Upaya Pertuturan
39. Apakah nama penuh daripada singkatan A.P.A.D?
a. Agensi Pencegahan Rasuah Malaysia b. Agensi pilihanraya
c. Agenci pengangkutan Awam Darat
d. Agensi Perkhidmatan Awam.
40. Salah satu proses penyelesaian kes diperuntukkan APAD 2010 ialah melalui __________________
a. Pemberian kompaun
b. Pemberian tauliah
c. Pemberian hadiah
d. Pemberian denda
41. Suatu Akta bagi membuat peruntukan mengenai pengawalseliaan kenderaan-kenderaan motor dan lalulintas di jalan-jalan dan perkara-perkara lain yang berkenaan dengan jalan-jalan dan kenderaan-kenderaan di atasnya; bagi membuat peruntukan mengenai perlindungan pihak ketiga terhadap risiko-risiko yang berbangkit daripada penggunaan kenderaan-kenderaan motor, kepada ;
a. Akta Pengangkutan Jalan (1987)
b. Akta Polis 1967 (AKTA 344)
c. Akta Kementerian Pengangkutan (1967)
d. Akta Pengangkutan Awam Darat (pindaan) 2017
42. Berikut ada fungsi A.P.A.D KECUALI ___________________
a. Kuasa menggubal
b. Kuasa merancang
c. Kuasa kawal selia
d. Kuasa penguatkuasaan
sebahagian penerangan di atas merujuk
43. Apkah hukuman yang boleh dikenakan kepada pemandu yang gagal mematuhi mana-mana akta APAD pindaan 2017 dan APJ 1987 serta syarat-syarat lesen?
a. Penjara dan denda
b. Sabat dan kompaun
c. Sebat dan denda
d. Penjara dan sebat
44. Berikan contoh-contoh kesalahan di bawah APAD pindaan 2017:
i. Ubah suai kenderaan yang tidak dibenarkan;
ii. Menggunakan meter;
iii. Mengenakan tambang yang betul;
iv. Memujuk/mendesak;
a. i dan ii
b. i dan iv
c. ii dan iii
d. ii dan iv
45. Apakah yang di maksudkan dengan singkatan P.K.P.A?
a. Pusat Khidmat Pemantauan Awam
b. Pusat Kenderaan Perkhidmatan Awam
c. Perkhidmatan Kenderaan Perkhidmatan Awam
d. Perkhidmatan Kecemasan Perkhidmatan Awam
46. Pemeriksaan kesihatan perlu dilakukan bagi permohonan untuk mendapatkan Kad Pemandu atau e-Kad Pemandu. Perkara ini adalah salah satu _________________.
a. Kod etika pemandu
b. Program latihan pemandu
c. Penilaian prestasi tahunan pemandu
d. Proses saringan pemandu
47. Berikut adalah kelas Perkhidmatan Kenderaan Perkhidmatan Awam (PKPA) KECUALI ________________.
a. Teksi
b. Kenderaan e-hailing
c. Lori kontena
d. Kereta sewa
48. Pengendali hendaklah memastikan pemandu memiliki dan membawa dokumen-dokumen seperti yang masih berkuatkuasa seperti berikut;
i. Salinan lesen pengedali (yang disahkan oleh A.P.A.D);
ii. Salinan permit perkhidmatan (yang disahkan oleh A.P.A.D);
iii. Petrmit kenderaan asal yang berkenaan;
iv. Kad insurans;
a. i dan ii
b. i, ii dan iii
c. ii, iii dan iv
d. Semua di atas
49. Pemandu dihendaki membawa __________ sebelum memandu kenderaan.
a. Bekalan makanan yang mencukupi
b. Dokumen seperti permit dan lesen yang lengkap
c. Pakaian yang mencukupi
d. Keluarga sebagai peneman
50. Pastikan kenderaan perkhidmatan awam disenggarakan dengan baik. Pemeriksaan berkala boleh dilakukan di _____________.
a. Jabatan Pengangkutan Jalan (JPA)
b. Agensi Pengangkutan Awam Darat (A.P.A.D)
c. PUSPAKOM
d. Bengkel kereta
51. Pilih alat-alat kecemasan yang perlu ada di dalam kenderaan:
i. Alat pemadam api;
ii. Jaket keselamatan;
iii. Segi tiga kecemasan;
iv. Pelampung;
a. i dan ii
b. i dan iii
c. ii dan iii
d. ii dan iv
52. Pilih kenyataan bagi persediaan kenderaan yang terbaik ;
i. Kenderaan diselengara dengan baik;
ii. Pastikan terdapat pemandu kedua sebagai teman;
iii. Kenderaan mempunyai peralatan kecemasan yang baik;
iv. Pastikan minyak petrol atau gas mencukupi;
a. i dan iv
b. ii dan iv
c. i, iii dan iv
d. Semua di atas
53. Pilih kenyataan yang SALAH mengenai persediaan pemandu sebelum memandu;
a. Tiada penyakit mental
b. Tiada penyakit berjangkit
c. Tiada bersedia bertugas
d. Tidak mengantuk
54. Nyatakan persediaan diri yang perlu dipatuhi oleh pemandu sebelum pemanduan;
i. Kuku mestilah dipotong rapi;
ii. Tidak mengambil ubat yang boleh menyebabkan mengantuk;
iii. Kurang rehat dan mengantuk;
iv. Memakai seluar pendek ketika memandu;
a. i dan ii
b. i dan iv
c. i, ii dan iii
d. ii, iii dan iv
55. Penggunaan __________ hanya wajar untuk digunakan apabila memerlukan dan tiada kenderaan lain dari arah bertentangan.
a. Lampu isyarat
b. Lampu tinggi
c. Lampu rendah
d. Lampu L.E.D
56. Berikut merupakan perkara yang perlu dipastikan berlaku untuk memastikan keselesaan penumpang KECUALI __________.
a. Menghidupkan penghawa dingin
b. Tidak memasang radio dengan kuat
c. Menyediakan makanan di dalam kenderaan
d. Tidak ada bau yang kurang menyenangkan
57. Pilih langkah yang BETUL untuk mengendali beg atau bagasi;
a. Pemandu harus membantu penumpang memasukkan dan menurunkan beg atau bagasi daripada bonet kenderaan dengan berhemah.
b. Penumpang perlu memasukkan sendiri beg dan bagasi kedalam bonet kerana ianya merupakan barang persendirian
c. Segala beg dan bagasi perlu ditimbang untuk ukuran berat.
d. Bag dan bagasi dicadangkan diletakkan di ruang kaki untuk jimatkan masa.
58. Pilih cara memberhentikan kjenderaan dengan selamat;
i. Periksa tempat untuk memberhentikan kenderaan melalui cermin kenderaan dan pastikan ianya selamat;
ii. Tukarkan kelajuan lebih tinggi;
iii. Berikan isyarat;
iv. Pertahankan kenderaan secara beransur-ansur agar kenderaan di belakang tahu anda akan berhenti;
a. i sahaja
b. iii dan iv
c. i, iii dan iv
d. Semua di atas
59. Berikmut merupakan situasi yang mungkin wujudkan keadaan titik buta KECUALI ___________.
a. Memberhentikan kenderaan
b. Memotong kenderaan hadapan
c. Membelok ke kiri atau kanan
d. Mengundur
60. Piawaian di bawah merupakan persijilan yang diperlukan untuk keselamatan ______________.
⚫ Piawaian Malaysia (SIRIM)
⚫ Piawaian Amerika Syarikat (DOT)
⚫ Piawaian Eropah (E-MARK)
a. Enjin kenderaan
b. Tayar kereta
c. Penghawa dingin
d. Angka kenderaa
Apa Jawapan untuk soalan 42, pls help.
ReplyDeleteD
DeleteBkan d jwapan adalah a...SPAD xda kuasa mengubal
DeleteA
ReplyDeletejawapan suma mana?
ReplyDeleteApa jawapan semua ,pls help
ReplyDeleteRujuk buku pkpa
Delete11 jwpannya apa
ReplyDeleteB
DeleteAbg kontena nak share ilmu sikit, fungsi SPAD adalah;
ReplyDelete1. Merangka polisi
2. Merancang
3. Mengawal selia
Tak tau
Delete38.
ReplyDelete⚫ Bukakan pintu kenderaan
⚫ Apabila membawa penumpang OKU jenis ini, benarkan mereka memegang
siku atau bahu anda bagi memudahkan pergerakan mereka dan pemandu
⚫ Pastikan penumpang masuk dan duduk selesa
⚫ Sentiasa bertanyakan keselesaan penumpang. Gunakan pedekatan
“approach, ask, and assist”
semasa memberikan perkhidmatan kepada penumpang OKU ini
Berdasarkan di atas, ianya adalah sesuai bagi langkah-langkah memberikan perkhidmatan kepada mereka yang mempunyai?
a. Kurang Upaya Fizikal
b. Kurang Upaya Penglihatan
c. Kurang Upaya pendengaran
d. Kurang Upaya Pertuturan
What answer?
Jwpan nya b.
DeleteKurang upaya penglihatan
Sapa sini ada test besok, 13/7/2020 di istitusi memandu metro kg mlayu subang? Kita geng!!
ReplyDeletesaya
DeleteJumpa bsok, bleh mengopi sama2. Pk 5 pagi nak kena gerak sya dari pulau indah klang.
Deletesaya 21hb test psv
ReplyDeleteada tips boleh kasih? 21th july psv test
ReplyDeleteAdmin..mintak tolg jawapan 1,3 dan 10..tolgggg
ReplyDeleteTolong bagi jawapan 1-60...
ReplyDeleteQuestion number 15,can you explain
Delete1.b
ReplyDelete2.b
3.c
4.d
5.c
6.a
7.b
8.a
9.c
10.b
11.b
12.a
13.b
14.d
15.b
16.c
17.b
18.b
19.d
20.c
21.c
22.d
23.b
24.c
25.d
26.d
27.a
28.a
29.c
30.c
31.b
32.a
33.d
34.b
35.a
36.a
37.d
38.b
39.c
40.a
41.a
42.a
43.a
44.b
45.c
46.c
47.c
48.d
49.b
50.c
51.b
52.c
53.c
54.a
55.b
56.c
57.a
58.c
59.a
60.b
All the best for the exam...I'm also exam tmrw....
ini jawapan betul kah?
DeleteBro, jawapan no 5 ialah C bro. Bukan B, baca balik buku manual. Hihi..
DeleteAde 5 soalan yg salah bro..
DeleteNo 15,22,26,46 dan 59
jawapan utk nombor 59. D!!!
DeleteBetul dah jawapan tu A, bukan D. Rujuk Seksyen 3.3.2, Para 12. m.s. 110 manual
Deletetrimakasi
ReplyDelete22 macam salah ..jawapan c...mane boleh ckp psl politik
ReplyDeleteKoi rase gitu jugek boh
ReplyDeletesoalan salah bikin bodoh sial punya penulis
ReplyDeleteasal ? mmg lain terus ke soalan dia bro ?????
Delete15C, 22B, 26C, 48sepatutnyaB, sila semak semula.
ReplyDelete42. Berikut ada fungsi A.P.A.D KECUALI ___________________
ReplyDeletea. Kuasa menggubal
b. Kuasa merancang
c. Kuasa kawal selia
d. Kuasa penguatkuasaan
kecuali.. jawapan A mcm salah je
Betul la A jawapannya. Kuasa menggubal ada pada Parlimen.
Delete42. Berikut ada fungsi A.P.A.D KECUALI ___________________
ReplyDeletea. Kuasa menggubal
b. Kuasa merancang
c. Kuasa kawal selia
d. Kuasa penguatkuasaan
kecuali.. jawapan A tu mcm salah je
Jawapan 42 ialah a.
Delete42. Berikut ada fungsi A.P.A.D KECUALI ___________________
ReplyDeleteA.P.A.D atau S.P.A.D ????
SPAD tu nama lama. Skrg dikenali sbg APAD
DeleteTest jpj ni xsilap 6 set.. Soalan ni xtau set yg mne.. Mne2 nk buat rujukan bolehla..
ReplyDelete4 set sahaja.
Delete
ReplyDelete33. Pilih cara berdepan dengan penumpang sukar;
a. Tinggikan suara lebih kuat daripada penumpang b. Suruh penumpang diam serta merta
c. Marah semula kepada penumpang
d. Tenang dan mengawal marah
Tolong jawapan apa?
26. Pilih perbualan yang salah di antara pemandu teksi dan penumpang
ReplyDeletea. Apa khabar tuan/puan?
b. Tuan/puan sudah makan?
c. Apa pendapat tuan/puan mengenai politik negara? <---- ni patut jwpn naya
d. Tuan/puan hendak ke mana?
Saya baru hadiri ujian hari ni. Selepas saya semak semula jawapan saya boleh saya rumuskan terdapat kesilapan jawapan 5 soalan tp keputusan saya gagal dengan jawapan 15 soalan salah jawab.Nasib kurang baik
ReplyDelete26 c
ReplyDeletesaya akan test 21/10 ini.jika ada tips untuk lulus tolong ye
ReplyDeleteLatihan menjawab set2 soalan sehingga 4 set yang berbeza.
DeleteSaya akan test 20/10 in
ReplyDeleteSaya akan test 20/10 ini
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteNak minta tolong admin Berikan jawapan yang betul untuk setiap soalan.
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDelete22. Sebagai pemandu, bagaimana sesuatu perkara itu diucapkan adalah penting dan ini disokong pula oleh _____________ yang baik dan positif.
ReplyDeletea. Bahasa kebangsaan b. Bahasa badan
c. Bahasa ibunda
d. Bahasa antarabangsa
TOLONG JAWAPN APA?
B
Delete46. Pemeriksaan kesihatan perlu dilakukan bagi permohonan untuk mendapatkan Kad Pemandu atau e-Kad Pemandu. Perkara ini adalah salah satu _________________.
ReplyDeletea. Kod etika pemandu
b. Program latihan pemandu
c. Penilaian prestasi tahunan pemandu
d. Proses saringan pemandu
TOLONG JAWAPAN APA?
C
Deleted jawapan dia
DeleteYup D jawapan dia. Rujuk Para 3.2.1 Proses saringan pemandu m.s. 72 manual
Delete48. Pengendali hendaklah memastikan pemandu memiliki dan membawa dokumen-dokumen seperti yang masih berkuatkuasa seperti berikut;
ReplyDeletei. Salinan lesen pengedali (yang disahkan oleh A.P.A.D);
ii. Salinan permit perkhidmatan (yang disahkan oleh A.P.A.D);
iii. Petrmit kenderaan asal yang berkenaan;
iv. Kad insurans;
a. i dan ii
b. i, ii dan iii
c. ii, iii dan iv
d. Semua di atas
TOLONG JAWAPAN APA?
Soalan ni semua sama dlm ujian nanti ke?
ReplyDeleteTidak
DeleteApakah jwpn utk soalan no.53.. mcm betul jer semua jwpn yg diberi
ReplyDelete8. Salah satu kelebihan menggunakan navigasi GPS ialah ______________.
ReplyDeletea. Panduan memilih laluan yang cepat dan dekat
b. Panduan memilih laluan yang lebih baik
c. Panduan memilih penumpang yang popular
d. Panduan memilih laluan yang popular
ini. jawapan ialah yg mana satu ? terima kasih.
a
DeleteJawapan
DeleteA
ReplyDeleteSoalan ni semua sama dlm ujian nanti ke?
ReplyDeleteReply
Terdapat 4 set yang akan diberikan kepada calon ujian pada setiap masa ujian. Calon bersebab akan dapat set soalan yang berbeza.
DeleteWalaupun set soalan berbeza, soalannya hampir sama tapi no soalan yang berbeza
Semoga semua berjaya.
1 B
ReplyDelete2 B
3 C
4 D
5 C
6 A
7 B
8 A
9 C
10 B
11 B
12 A
13 B
14 D
15 B
16 C
17 B
18 B
19 D
20 C
21 C
22 B
23 B
24 C
25 D
26 C
27 A
28 A
29 C
30 C
31 B
32 A
33 D
34 B
35 A
36 A
37 D
38 B
39 C
40 A
41 A
42 A
43 A
44 B
45 C
46 D
47 C
48 B
49 B
50 C
51 B
52 C
53 C
54 A
55 B
56 C
57 A
58 C
59 A
60 B
in sha allah semua betul sb ni jwapan dari buku panduan kurus psv e hailing
1 B
Delete2 B
3 C
4 D
5 C
6 A
7 B
8 A
9 C
10 B
11 B
12 A
13 B
14 D
15 C
16 C
17 C
18 B
19 D
20 C
21 C
22 B
23 B
24 C
25 D
26 C
27 A
28 A
29 C
30 C
31 A
32 A
33 D
34 B
35 A
36 A
37 D
38 B
39 C
40 D
41 A
42 A
43 A
44 B
45 C
46 D
47 C
48 B
49 B
50 C
51 B
52 C
53 C
54 A
55 B
56 C
57 A
58 C
59 A
60 B
17. En. Ali menerima banyak aduan negatif terhadap perkhidmatan menyebabkan pendapatan beliau terjejas. Berikan faktor mengapa berlaku:
ReplyDeletea. Layanan mesra dan bersopan santun
b. Kenderaan yang kotor dan berbau busuk
c. Baju dan penampilan beliau yang bersih
d. Permanduan yang cermat
kenapa c?
1 A
ReplyDelete2 B
3 C
4 D
5 C
6 A
7 B
8 A
9 C
10 B
11 B
12 A
13 B
14 D
15 D
16 C
17 B
18 B
19 D
20 C
21 C
22 B
23 B
24 C
25 D
26 C
27 A
28 A
29 C
30 C
31 B
32 A
33 D
34 B
35 A
36 A
37 D
38 B
39 C
40 A
41 D
42 A
43 A
44 B
45 C
46 A
47 C
48 B
49 B
50 C
51 B
52 C
53 C
54 A
55 A
56 C
57 A
58 A
59 A
60 B
Tolong check jawapan mana salah. Thx
1 B
ReplyDelete2 B
3 B
4 B
5 C
6 B
7 D
8 A
9 D
10 B
11 C
12 B
13 D
14 D
15 D
16 C
17 B
18 B
19 D
20 C
21 D
22 B
23 B
24 C
25 B
26 C
27 A
28 A
29 C
30 C
31 B
32 A
33 D
34 C
35 A
36 A
37 D
38 B
39 C
40 A
41 D
42 A
43 B
44 B
45 C
46 A
47 C
48 B
49 B
50 C
51 B
52 D
53 C
54 A
55 B
56 C
57 A
58 A
59 A
60 B
Tolong check jawapan mana salah. Thx
Deleteujian ni kena dapat berapa markah ye utk lulus? betul ke 48/60?
ReplyDeleteInshaAllah ni semua jawapan yang betul:
ReplyDelete1.B
2.B
3.C
4.D
5.C
6.A
7.B
8.A
9.C
10.B
11.B
12.A
13.B
14.D
15.C
16.C
17.B
18.B
19.D
20.C
21.C
22.B
23.B
24.C
25.D
26.C
27.A
28.A
29.C
30.C
31.B
32.A
33.D
34.B
35.A
36.A
37.D
38.B
39.C
40.A
41.A
42.A
43.A
44.B
45.C
46.D
47.C
48.B
49.B
50.C
51.B
52.C
53.C
54.A
55.B
56.C
57.A
58.C
59.A
60.B
Ini soalan keluar ke sama macam exam ke
ReplyDeleteAtau different pls jawab ye
ReplyDeleteAda yang sama..ada yang lain..soalan banyak boss..mesti kena try yg lain juga..yg PENTING baca & hafal buku di beri..modul 1-3 jawapan semua ada dalam tu 🙏
Delete