August 21, 2017

Panduan Dropshipping Amazon

Amazon Dropshipping Guide

Dengan penambahan saluran jualan Amazon baru-baru ini di Shopify, pemilik kedai Shopify kini boleh menjual di Amazon. Dalam panduan dropshipping Amazon ini, anda akan belajar mengenai penurunan harga, faedah dropshipping di Amazon, strategi kejayaan Amazon, alat Amazon dan bagaimana untuk menjual di Amazon.



Apa dropshipping?

Dropshipping adalah proses menjual produk tanpa tanggungjawab membawa inventori atau penghantaran barangan. Terutamanya, dropshippers boleh menetapkan harga produk mereka sendiri. Pengeluar produk bertanggungjawab untuk menghasilkan produk, mengekalkan inventori dan penghantaran barang kepada pelanggan.


Faedah dropshipping

Dalam bahagian panduan dropshipping Amazon ini, anda akan mempelajari beberapa manfaat dropshipping.

Tiada inventori

Manfaat terbesar dropshipping adalah bahawa dropshipper tidak perlu membawa apa-apa inventori. Ini hebat kerana ia menjadikan model perniagaan kurang berisiko untuk dropshipper. Oleh kerana tidak ada inventori untuk dibawa, terdapat kurang banyak pekerjaan yang terlibat dalam perniagaan. Di samping itu, terdapat juga kos yang lebih rendah kerana anda tidak perlu membayar gudang untuk menyimpan inventori.

Beberapa kemahiran diperlukan

Beberapa kemahiran diperlukan untuk mempunyai perniagaan dropshipping yang berjaya. Dropshipper perlu menjadi hebat di pemasaran, tugas pentadbiran dan menyediakan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang. Sekiranya dropshipper dapat menguasai ketiga-tiga kemahiran yang mereka dapat mencapai kejayaan yang besar. Dengan kemahiran pemasaran yang hebat, mereka dapat menarik lebih ramai pelanggan. Oleh kerana mereka tidak membawa inventori, mereka dapat meningkatkan usaha pemasaran mereka kerana mereka tidak perlu bimbang tentang inventori atau kos buruh yang berkaitan dengan produk perkapalan. Di dalam bidang tugas pentadbiran, dropshipper perlu memproses pesanan, membayar cukai dan perbelanjaan dan banyak lagi. Terakhir, dengan menyediakan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang, mereka dapat mengekalkan hubungan positif dengan pelanggan yang telah membeli dari mereka.

Mudah dimulakan

Memulakan perniagaan dropshipping agak mudah. Anda boleh dengan cepat menyediakan kedai dalam masa sehari. Apa yang anda perlu lakukan ialah memilih produk dari AliExpress atau Bekalan Oberlo menggunakan aplikasi Shopify's Oberlo. Anda juga boleh mendapatkan jualan pertama anda pada hari pelancaran jika anda mula mengiklankannya dengan segera. Berbanding dengan membeli inventori untuk kedai anda, anda tidak perlu menunggu untuk menerima inventori atau mengambil foto produk. Dengan dropshipping, anda boleh mengimport butiran produk dengan mudah seperti spesifikasi dan imej. Ini menjimatkan masa dan wang perniagaan anda.




Uji produk dengan mudah

Satu lagi manfaat besar dropshipping ialah anda boleh menguji produk dengan mudah. Oleh kerana anda tidak membawa inventori, anda boleh menjalankan iklan pada produk untuk melihat produk yang paling banyak ditukar. Sekiranya item tertentu tidak berprestasi tinggi, anda boleh mengeluarkannya dari kedai anda dengan mudah. Oleh kerana anda tidak membeli inventori, tidak ada kos, selain pengiklanan, untuk produk yang berprestasi rendah. Sekiranya anda mahu akhirnya membeli inventori, anda juga akan tahu produk mana yang dijual dengan baik dan berapa banyak SKU yang boleh anda jual dengan mudah.

Kos permulaan yang rendah

Model perniagaan dropshipping adalah kos rendah. Pertama, anda hanya membeli produk apabila pelanggan membuat pesanan. Kedua, tidak ada gudang yang diperlukan untuk inventori. Ketiga, anda tidak perlu menyewa pekerja tambahan untuk menguruskan penghantaran produk. Seterusnya, perbelanjaan utama anda termasuk kos barangan, iklan, dan laman web.

Amazon Dropshipping Guide - Manfaat Amazon Dropshipping

Dalam bahagian panduan dropshipping Amazon ini, anda akan mempelajari beberapa manfaat dropshipping Amazon.

Tiada kos gudang

Salah satu manfaat dropshipping Amazon ialah anda tidak perlu membayar kos gudang. Sesetengah penjual Amazon memilih untuk membuat produk mereka FBA (Fulfilled by Amazon). Dengan FBA, penjual menghantar produk mereka ke Amazon dan Amazon menghantar produk untuk mereka.

Penonton besar untuk dijual

Terkenal, Amazon mempunyai 244 juta pengguna aktif. Oleh itu, mempunyai Amazon sebagai saluran jualan untuk perniagaan anda boleh bermakna pulangan besar. Menjual produk yang betul pada harga yang tepat dan anda boleh menarik pelanggan baharu. Kedai dalam talian anda mungkin menarik pelanggan berbeza daripada Amazon. Oleh itu, memberi anda peluang untuk berhubung dengan pelanggan baru yang tidak sesuai dengan demografi sasaran anda.


No comments :

Post a Comment